Sołectwo Czeczewo

Sołectwo Czeczewo

Odwołanie imprez plenerowych

Email Drukuj PDF

W związku z obecną sytuacją, ze względu na pandemię koronawirusa, w trosce o bezpieczeństwo i zdrowie mieszkańców, Wójt Gminy Przodkowo podjął decyzję o odwołaniu wszystkich imprez plenerowych zaplanowanych na rok 2020, których organizatorem jest Gmina Przodkowo.

http://www.przodkowo.pl/

Poprawiony: poniedziałek, 27 kwietnia 2020 20:18

Ważne dla mieszkańców

Email Drukuj PDF

Wielki Tydzień 2020r.

Email Drukuj PDF

KLIK GALERIA ZE ZDJĘCIAMI

Odpust Św. Józefa - 19.03.2020 r

Email Drukuj PDF

KLIK GALERIA ZE ZDJĘCIAMI

Dieta. Sport. Zdrowie cz.17 Kto może odnieść korzyści z przyjmowania suplementów.

Email Drukuj PDF

Badania pokazały, że jedna na trzy osoby suplementuje witaminy lub składniki mineralne w jakiejś formie- najczęściej preparatów multiwitaminowych. Badania przeprowadzone z udziałem triathlonistów (mężczyzn) wykazało, że ponad 60% z nich stale przyjmowało suplementy witaminowe (Knez i Peake, 2010). Wszyscy sportowcy spożywali mniej witaminy D, niż wynosiła zalecana dzienna dawka, ale każdy spożywał odpowiednią ilość wszystkich innych składników odżywczych. Suplementy nie stanowią oczywiście remedium na złe nawyki żywieniowe lub zwykłe lenistwo dietetyczne. Jeśli uważasz, że brakuje ci witamin lub minerałów, spróbuj tak skorygować swoją dietę, aby zawierała więcej produktów bogatych w te składniki odżywcze.

Np. zapotrzebowanie na witaminę C według Polskiego Instytutu Żywności i Żywienia u dorosłej osoby wynosi 60mg. Jedząc 50g papryki czerwonej dostarczamy organizmowi około 120mg. Teraz kiedy dodatkowo jeszcze dorzucimy do naszej diety jakieś owoc i inne warzywo, przekraczamy zdecydowanie zalecaną dawkę, także suplementacja wit C jest niepotrzebna. Proszę pamiętać że to się tyczy wszystkich witamin i minerałów. Jednocześnie długotrwałe około 10 krotne przedawkowania witamin i minerałów są dla nas szkodliwe.

Tymczasowo możesz skorzystać na przyjmowaniu suplementów, jeśli:

-jadasz nieregularnie

-spożywasz mniej niż 1500 kilokalorii dziennie

- jesteś w ciąży (kwas foliowy)

-często jadasz poza domem lub dużo dań typu fast food

- jesteś weganinem (wit b12 )

- masz anemię (żelazo)

- cierpisz na poważną alergię pokarmową albo nietolerancję( np. mleko)

- dużo palisz i często pijesz alkohol

- chorujesz albo wracasz do zdrowia po chorobie.

Żywienie w sporcie. Kompletny przewodnik, Anita Bean 2019

Strona 9 z 49